Alla inlägg under juni 2009

Av Dennis Eriksson - 25 juni 2009 01:50

min dam hon har ideér hon...ibland är det konstiga oftast bra och ibland som idag fantastiska...hon frågade mej imåndags vad jag hadde för planer för onsdag,,ja svarade som vanligt inga alls,,bra sa hon då fixar ja de...de var enöverraskning....

kvällen började med en 2 rätters på victoria,,mmm,,,gott serru,,,sen hem dricka lite kaffe...på toa...på stan igen,,bio...vi såg änglar och demoner...

kan inte förstå varför den fått så dåliga resensioner för,,,kan förstå att folk som inte läst boken eller inte har en aning vad det pratas om i filmen kan kanske tycka att den inte är lätt...men har man den utbildningen eller fattningsförmåga kanske man ska hålla sej till transformers..vill inte prata illa om transformers men när dom kom i mitten på 80-talet var jag redan för gammal...såg första 20 min på första filmen...tyckte det var ren skit...ice age är trovärdigare å då är det änndå mammutar som pratar med sengångare...frågade en människa vad det var som var så bra med transformers fick svaret att de såg ju så verkligt ut å att det var bra effekter...ja har kanske taskig fantasi eller lite för höga krav..men en film gjord om leksaker som är helt klart för vuxna vars huvudrobot är en mustang som förvandlas till en robot med kanoner på armarna,,hm,,,nån stans där tappar dom mej...

skulle ju kunna snacka skit om ungefär hur många filmer som helst men de e ju inte mitt jobb då jag ej är nån betald filmkritiker...tyvär...

ja ja hade nu alla

Av Dennis Eriksson - 24 juni 2009 12:09

nu kanske ni undrar över titteln till detta inlägg,, ska vara ärlig det gör jag oxå... det känns som om man borde veta vad den handlar om,,pjäsen alltså,, ja menar  jag har ju sett den,, det kan ju bero på 2 saker att jag inte ninns den...kan vara så att jag har väldigt dåligt minne eller så är den helt enkelt inge bra..eller att jag inte uppskattade den tillräckligt för att lägga den på minne..ja ja det var de det om de kulturella..

annars då?? jo,, va ska man säga har väl ägnat veckan åt innestudier fast vi har detta väder...tvättade igår då å idag just nu sitter ja vänte på frugan då vi ska ner på stan å fixa lite...sen ska vi hitta på nått,,,vad vet ja inte?? de e malla som hittat på nått..intressant....

ja får återkomma med detaljer senare.

ni får väl......

Av Dennis Eriksson - 21 juni 2009 16:06

ja då var de ju söndag igen...efter en fin midsommar faktiskt,,blev ju väldigt lyckad måste ja säga,,trevliga människor kanon lokaler å en hejdlös mängd öl...de e som robban säger de e fantastiskt vad jag tål med tanke på hur sällan jag dricker nu för tiden...fick i mej nånstan 22-25 33cl starköl från 15.00 till 01.00 å endå vara så pass ordentlig att ja inte sluddrade när ja pretade...fantasiskt...

lördagen blev det sängen fram till 12 sen upp å ätra pizza med hela gänget,,vilade en stund i sängen sen iväg till vatjom för grillning...andra gången på 2 dar..men det spelar ingen roll då de e ju fantastiskt gott...hem se på en film..i säng titta på tv å sova skönt...

söndagen har set sådan ut att en så länge har det blivit fika på västra då lilla päronknoppen(ironi) städade ut sin lägenhet,,,ringde till robban å sa åt han att slå på kaffe sen hem till utemöblerna å sitta i skuggan å må bra i ett par timmar,,nu håller malla på att duscha för vi ska till kära mor å äta lite efter de blir de nog kaffe på vapel igen..en väldigt bra helg...ha de nu då....ps mirja borde ju inte få spela mariocart hon har ju inget temprament ju.

Av Dennis Eriksson - 18 juni 2009 14:10

torsdag alltså... i morgon e de ju midsommar...hmm..det syns om inte annat på vädret!!! då e ju dagens fråga den är det alltid dåligt väder på midsommar???

sitter här å funderar på hur mina midsommaraftonar sett ur igentligen..kommer endast ihåg 2 st med bra väder å som var roliga..

är människan eller kanske bara jag sån pessemist att man bara kommer ihåg det tråkiga???

kommer ihåg åtminstone 4-5 midsommrar med dåligt väder å ett par till som var tråkiga men bara 2 st med bra väder..hmm...

när jag tänker efter så gnäller vi ju på vädret hela tiden,, för kallt för varmt...den enda skillnaden är att man får nått slags dåligt samvete när man klagar på värmen men klagar det gör man endå...

varför är människan aldrig nöjd.. har nån nånsin bara varit nöjd en hel vecka??? ytterst tveksamt....

sitter å funderar på förra sommaren kommer ihåg 3 tillfällen då ja var tillfreds med livet...en gång då ja var å badade i östtjärn med malin å gänget, midsommar å dagen på flotten...resten liksom flyter ihop..kommer därimot ihåg flera dagar av tristess... ja ja nu e de slut för den här gången vi höres nått då

Av Dennis Eriksson - 15 juni 2009 17:18

det är ju fantastiskt att fast man är arbetslös så suger måndag endå...är det bara för att det sitter i ryggmärgen?? å andra sidan har jag aldrig förutom en kort tid på 6 månader haft ett mån-fre jobb utan alltid jobbat skift eller på kvällarna,,,vardag som helg...vad är det som gör måndag till en hemsk dag?? jag har inte en aning faktiskt..är det bara för att de e början på veckan??? men de senaste åren har ju måndagen varit min första lediga dag i veckan..fast endå så gillade jag den inte... mitt senaste jobb så var ju måndagen den sämsta handels dagen å långsam att jobba då de inte hände så mycket...ja du inte vet ja varför de e så tråkig dag...me n tråkig de e den...

ja idag då?? jo blev väkt av U-R med frågan när f_n är det fika hos dej idag då?? upp klä på mej å ner i tvättstugan!!! slå på kaffe bra precis lagomt till U-R knackar på dörren,,,vänta,,,,vänta lite till....inget ovanligt då man har med nisse att göra,,snudd på långsammare en kerstin till och med...ner å hänga tvätt,,,se film,,,jippi...frugan kom visst hem med ägg mjölk å tillbehör...blev visst grädd stuvad pytt med stekt ägg..gott faktiskt..just nu i detta tillfälle sitter ja å dricker kaffe...mmmm...ska väl ta en dusch innan de e dags för det vanliga måndags nöjet....ja ja nu får ni ha de så bra då... å jo de e sant ja har ju gått emot mitt eget löfte att aldrig mer jobba gatufesten..men om man är arbetslös så tar man vad man får....hej hej


Av Dennis Eriksson - 14 juni 2009 13:58

de e de min sampo äter på just nu.. har precis läst klart millenium serien igen...kändes som om de behövdes då de e snart dags för dom 2 sista filmerna i serien nu...å då den första filmen är den bästa svenska film jag har sett på minst 20 år(hua va gammal man börjar bli när man kan säga så) så ser jag ju fram mot dessa med stor förväntan..en fundering mitt i all ihopa,, då det är så oroligt å så många väpnade konflikter i afrika att dom inta bara har bytt styräckning eller länder utan flyttat till en ny världsdel varför heter rallyt fortfarande dakar rallyt??? när dom slutade starta i frankrike så tog dom ju bort paris ur namnet...ja ni ser ju...

idag ska vi på karldagis nr 2 biltema...nu tror ju alla att det är min ide att åka dit men icke det är ju min lilla sampo som vill dit...det ska ju tydligen handlas en del till midsommar nu..de e ju bara ett par dagar dit nu.. sen blir det mat å ut till sampons far för dela med sej av en del musik till raggarbilen..

nu undrar ni nog vad som hänt i helgen å de mina vänner ska jag berätta nu...har ju bara tagit det lugnt.. i fredags satt vi hemma å käkade middag(jag malla å buffy) kollade lite på tv å sen blev det sängen när buff åkte hem...gårdagen blev det en tripp först till haga med nisses bil då han hade lämnat den här för att han skulle dricka ett par bira nere på badet...sen blev det ut på ica kvantum för lite matinköp..sen hem å kolla på lite ufc..sängen läsa bok sova...ja dagen e ju som ni vet planerad å klar,, lär ju avslutas med spöktv vid 12 ikväll...hade nu hej hej

Av Dennis Eriksson - 11 juni 2009 21:05

jag hatar studenten...finns ju inga parkeringar för oss vanliga fikasugna...

började min dag med att bege mej till världens gladaste plats...arbetsförmedlingen...måste man ha kronisk pms för att jobba där??? jag frågade om hjälp å den glada damen bakom datorn tittade på mej å svarade men de kan du ju hitta på nätet själv ju...tänkte då om jag kan hitta det på nätet varför frågar ja dej då..hon sa det vet du väl att det finns på hjoto.net tror ja de var...hm sa jag..att jag inte förstod det.. hon tittade på mej med rynkade ögonbryn...det stod en tjej bakom henne tydligen ganska ny...hon hade tydligen inte jobbat där så länge för hon skrattade lite å led ej av pms än...men lugn det kommer..

sen ner på stan å träffa nisse å boz för kaffe... satt å snackade skit ett par timmar..så länge att till och med min kära sampo han komma ner å ta en kaffe med oss...trevligt...vi gick ner å köpte ett par frimärken... det var här nånstans det började barka...gud straffar mej för att jag lever i okristligt förhållande eller nått liknande...

kör ut från parkeringshuset då det var den enda parkering som fanns tack vare studenthelvetet...kommer ut på vägen som går mot motorvägen...kö å då menar jag ingen liten kö utan kön från helvetet...fastnar liksom till lite vid rödljuset där bussarna mot dom norra delarna av stan kör ut...får stå över ett grön ljus för att det inte finns plats för min bil utan att att blockera körfältena ut från bussstationen...när det äntligen finns plats för så kör ja..då kommer ju njurundas sämsat bil förare fru Hamberg i sin gråa renault med registreringsnummer tlk 111 åsvänger in framför mej så jag håller på att köra in i höger bakdörr där det sittar ett barn...får ju tvärnita...då bestämmer sej fru Hamberg för att det e dags för att vara fin bilist å släppa fram 2 bilar som kommer från busstations hållet vilket betyder att jag står så illa att ingen kommer fram i dom andra 2 fälten..å ingen kan köra om till vänster då hon står på tvären...blev lite arg å tutade då svarade fru hamberg med att ge mej fingret..blev jätte arg å klev ut ur bilen,,fru Hamberg låser dörrarna på sin renault å skriker att hon ska ringa polisen...satt mej i bilen fick köra upp på gräsmattan hamnade bredvid fru Hamberg å började moget nog att skrika till henne... satt å skrek i 10 minuter..idiot var det snällaste tror jag...var väldigt tacksamm att sampon inte var med just då... hon har nog begärt skillsmässa om hon hört mej..å då e vi inte ens gifta..

kommer hem inte på mitt bästa humör har endå lugnat mej lite som tur är.. för sampon är allt annat en lycklig...måste starta om telefonen...slagit fel pin kod 2 ggr...sliter i alla gamla papper för att hitta rätt pin kod...lånar min telefon för att ringa telia...kommer ihåg att på slutet av 90 talet så var det en telia chef som kallade Norge för den sista sovjetstaten...då måste ju teliasonera idag vara den sista sovjet departementet....sampon ringer å får tag i dom på telia å dom ska "hjälpa" henne..lämnar namn å tele nr..frågar om dom ser hennes pin, ja säger dom,, kan ja få det,,ne de går ju inte men dom såg att hon hade en egen sida på telias hemsida,,sampon frågar om kan få inloggningen,,ne ne ne inte fru Stalin på telia inte...lyckas på nått sätt få till inlogningsnamnet på nätet..då kommer frågan på telias hemsida" har du glömt lösenord" sampon kryssar in ja..då skickar dom det via sms....till en telefon som behöver pin koden,,,,för att öppnas....hejja telia...slutade då bra då det tog ungefär 10 sek på telia butiken att fixa det...dom måste ha missat att dom tillhör sovjet för dom var både trevliga å effektiva...konstigt...


efter mat å film så är det just nu sidoläge i soffan för oss 2 skönt,, behövs värkligen...ha de nu en bättre dag än vi på vapelvägen hadde mellan 15.30 till16.45

Av Dennis Eriksson - 10 juni 2009 16:00

varför ska de vara så svårt?? varför är det så komplicerat??? varför går det så dåligt???

ja alltså att ha en nogtsånär god fantasi att laga hyfsat nyttig mat... kan det bero på att jag är överkänslig när det gäller mat eller är nyttig mat helt enkelt inte lika god???

ja säger att nyttig mat är inte lika god eller kanske att den är tråkigare kanske??

men man borde ju kunna variera den lika bra som man kan variera vanlig mat...eller kan man??? å igentligen hur varierat är den vanliga maten???

potatis i olika former..men de e endå potatis hur som helst....såser kan man ju äta endå när man tar bort kolhydraterna....

såg på tv häromdan att de e bara skitsnack det här med kolhydrater...

folk har ju ätit kolhydrater i alla tider men de e ju bara de sista 30 åren så många har blivit överviktiga å att det beror på allt godis läsk chips och halvfabrikerad mat...de e ju konstigt att de som är godast oxå är det som är farligast..

såg att nu e de frukt som är farligt!!!frukt!!! ja ja..va fan ska man äta då??

det slutar att man ska över leva på tandvatten å hostslem innan dom är klara....men dagens meny lyder benfri kotlett med sallad å kanske en svamp sås vi får se...ja nu e ju ni som känner mej lite fundersam på svampsåsen...de e kantarellost inga hela svampar som tur är...

ikväll blir deet fotboll i ena rummet å grå anatomi i det andra...ha de så fint nu då...lol

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards